• چهارشنبه

    Showers

    12° / 8°

  • پنجشنبه

    Mostly cloudy

    16° / 9°

  • جمعه

    Dreary

    17° / 9°

12° / 8°

: اینجا اکنون

10°C

خبرگزاری فارس:سناریو ۳ مرحله‌ای دولت برای یارانه نقدی/ تجدیدنظر در پرداخت یارانه از سال آینده

تاریخ : 24 خرداد 1394 ساعت : 13:33چاپ

علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع حذف یارانه ثروتمندان و اینکه در حال حاضر در پرداخت یارانه خردادماه تأخیر وجود دارد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت آرام و گام به گام موضوع حذف یارانه ثروتمندان را با سه گام تأخیر در پرداخت یارانه و تعدیل (کاهش میزان آن) و در نهایت حذف پردرآمدها دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد زیان‌های اقتصادی پرداخت یارانه به همه بیشتر از منافع اجتماعی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت هزینه اجتماعی حذف یارانه ثروتمندان را قبول کرده و بررسی‌ در مورد آثار سوء اقتصادی آن بر منافع اجتماعی داشته است و به همین علت پرداخت یارانه را با تأخیر و تعدیل و در نهایت حذف، دنبال می‌کند.

وی افزود: امسال سال پایانی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده و قطعاً دولت نمی‌تواند پرداخت یارانه را به شیوه کنونی را تحمل کند، زیرا با کسری درآمدها روبه‌رو است.

احمدی تأکید کرد: احتمال دارد برای سال‌های بعد، دولت در قالب اجرای این قانون پیشنهاداتی مطرح کند و بخواهد به بخش‌هایی از مردم یارانه بپردازد، اما قطعاً بسیاری از ثروتمندان حذف خواهند شد.

 

منبع خبر:خبرگزاری فارس

کلیه حقوق این سایت محفوظ است