• چهارشنبه

    Showers

    12° / 8°

  • پنجشنبه

    Mostly cloudy

    16° / 9°

  • جمعه

    Dreary

    17° / 9°

12° / 8°

: اینجا اکنون

10°C

خبرگزاری فارس:تمدید هفت روزه مذاکرات طبق توافق ژنو برای به سرانجام رساندن آن/ حاضر نیستیم به هر قیمتی توافق کنیم

تاریخ : 10 تیر 1394 ساعت : 12:33چاپ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در خصوص تمدید مذاکرات گفت: چون مذاکرات به پایان نرسیده و از طرفی امروز مهلت ما به پایان رسید، تصمیم همه این است که برای هفت روز بیشتر در وین بمانند و این مذاکرات را به سرانجام برسانند.
عراقچی افزود: از آنجا که تحریم‌هایی که تعلیق شده بودند طبق قوانین به صورت خودکار بر می‌گشت، بنابر این اروپا و آمریکا ناچار بودند به طور رسمی مذاکرات را تمدید کنند. ولی برای اینکه احساس اینکه دوباره برای چند ماه مذاکرات تمدید شده پیش نیاید صرفاً برای هفت روز توافق ژنو تمدید شد و به آژانس هم اعلام شد که براساس توافق ژنو به وظایف خودش ادامه دهد.
وی گفت: مذاکرات در این چند روز ادامه پیدا خواهد کرد تا انشاء الله به سرانجام برسد، اما ما هنوز در موقعیتی نیستیم که به صراحت بگوییم این مذاکرات قطعاً به سرانجام نهایی خودش به عنوان یک توافق یا عدم توافق می‌رسد.
عراقچی که با خبرگزاری صداوسیما مصاحبه می‌کرد، افزود: بعضی مسائل اختلافی هنوز وجود دارد که در مورد آنها توافق حاصل نشده و بعضی از متون هست که هنوز نوشته نشده، در حقیقت داریم شبانه‌روزی روی آنها کار می‌کنیم.
وی گفت: همه هیئت‌ها و ایران دارند با جدیت روی این متون کار می‌کنند همه جدی هستند، فضای مثبتی بر این مذاکرات حاکم است، روحیه رفتن به جلو در همه هیئت‌ها وجود دارد ولی این معنایش این نیست که هیئت‌ها از جمله خود ما حاضر هستیم به هر قیمتی توافق کنیم.
این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: توافق حتماً باید یک توافق خوب باشد و توافق خوب توافقی است که اصول و چارچوب‌ها و خطوط قرمزی که به ویژه توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده در آن رعایت شود و در آن صورت است که به توافق رضایت خواهیم داد.
عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا در این هفت روز توافق امکان دارد، گفت: امیدوار هستیم که در این هفت روز به سرانجام برسیم اگر هم نرسد ما هیچ‌گاه اسیر زمان نبوده و نخواهیم بود و برای ما رسیدن به یک توافق خوب با ملاک‌هایی که ترسیم شده، مهم است نه اینکه حتماً در یک زمان مشخصی باید به سرانجام برسد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس







کلیه حقوق این سایت محفوظ است